KPI/PVR – pagrindiniai veiklos rodikliai

KPI – Key Performance Indicators/PVR- pagrindiniai veiklos rodikliai . KPI – veiklos rezultatų ir/ar procesų matavimo priemonė, tikslų, rezultatų siekimas.
Valdyti galima geriau, kai pajėgus išmatuoti valdomą objektą ir gauti faktus.

Valdymas pagrįstas įrodymais dėl procesų, departamentų, filialų darbo, t.y. remiantis KPI – tai ta valdymo priemonė, kuri yra laisvesnė nuo subjektyvumo ir emocinio (kartais dar sako intuityvaus) sprendimo.

Manoma, kad KPI kaip ir finansiniai ekonominiai rodikliai, skirti padėti organizacijoms įvertinti savo judėjimą į tikslą, dabartine arba strategine perspektyva. Kaip taisyklė, jie yra susiję su strateginėm ir / ar taktinėm užduotim.

Finansiniai rodikliai (ROI, P/ E ir kt.) gerai žinomi. Ne finansiniai rodikliai (vidutinis kliento prekės laukimo laikas, išteklių suvartojimas vienam produkto vienetui,  energijos suvartojimas vienetiniam produktui, ir kt.) taip pat žinomi, tačiau praktikoje mažų ir vidutinių įmonių valdyme yra naudojami retai.
Identifikavimas atitinkamų veiklos rodiklių – gana sunkus ir besitęsiantis darbas komandoje verslo  įmonės valdyme.